dijous, 9 de setembre del 2021
Només dues mans
Ahir molt d'hora vaig anar al caixer,
on des de fa dies dorm un captaire.
Em va demanar un euro per esmorzar
i vam establim conversa.
Quan van obrir el bar i la botiga del costat
li vaig comprar l'esmorzar i vaig sentir la
desesperació de la seva fam.
Té 52 anys i va venir d'emigrant,
fa 12 anys a treballar al camp. Amb ell van
venir la seva dona i els seus dos fills petits.
Els grans van quedar al seu país amb l'àvia.
La crisi va acabar amb els camps i la seva
esquena amb els seu treball. Amb no poc esforç
van poder tornar la seva dona i els seus fills al
seu país, i ara ell és només un captaire sense res.
Segons sembla tots els seus drets estan esgotats.
Però ell no maleeix, està content perquè demà,
dissabte, menjarà en un alberg i podrà
banyar-se amb sabó de veritat, com ell diu.
NOMÉS DUES MANS
"Sempre vaig arribar tard als àpats,
a aquestes taules de lli blanc
on es preparen dolces certeses,
i res inquieta.
Sempre vaig arribar tard
i per això l'estretor del meu estómac
i falta de costum
reclama antiàcids
i un tros de pa ben untat.
Sempre vaig arribar tard i ara escolto
com plora la fam i els
somnis i promeses robats.
Sempre vaig arribar tard a
la dignitad d'ésser humà.
No em conformo amb les paraules
que de res alliberen.
No tinc armes ni canons
ni tan sols l'ànima preparada
per a la batalla desigual i inútil,
Però si dues mans i un cor que busca recer".
Inés Encuentra
2 comentaris:
pepita
10 de setembre del 2021, a les 3:27
Preciós
Respon
Elimina
Respostes
Respon
Inés Encuentra Martínez
10 de setembre del 2021, a les 4:13
Moltes gràcies, Pepita.
Respon
Elimina
Respostes
Respon
Afegeix un comentari
Carrega'n més...
Moltes gràcies pels vostres comentaris!
Entrada més antiga
Inici
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
El carrer de la Cera i la Rumba Catalana
Diuen que el nom del carrer la Cera prové dels rius de cera formats per les nombroses espelmes col·locades davant la verge d'aquest ca...
Mari Pepa Colomer, la noia que volia volar
Mari Pepa Colomer, la noia que volia volar va ser la primera dona a obtenir el títol oficial de la Direcció General d'Aeronàutica Civ...
Ja no valc per res
-- N o valc ja per res… !!!! Ploriconava la mare de noranta-tres anys aquells dies tèrbols, transitius i angoixants. --N...
Preciós
ResponEliminaMoltes gràcies, Pepita.
ResponElimina